Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 20, 2013

UBAT RUAM LAMPIN

Haritu kan aku ada citer pasal Amira kena ruam susu & ruam lampin kan
Ruam susu dah ok gara2 aku bubuh VCO dengan bedak Agnesia
Tapi ruam lampin ni degil betul la nak hilang
Maybe sebab faktor peluh & cuaca panas kebelakangan ni gamaknya

Even dah guna teknik sama dengan ruam susu tu
tapi masih tak baik2 jugak
Guna bedak cornstarch brand Cosway tu pun tak jalan
Last2 suruh hasben gi beli ubat kat farmasi
dan ini le hasilnya yang disyorkan oleh brader farmasi

Drapolene to the rescue...
Aku google ramai je guna krim ni untuk ruam bontot kan...

Lepas beli terus guna la kat bontot Amira dengan harapan ruam lampin tu akan sembuh
TAPI.... 2-3 hari pun aku tengok takde perubahan
Maybe krim ni kalau ruam baru2 nak jadi boleh la kot 
Tapi kalau ruam dah lama dah tak lut gamaknya

Pastu aku suh hasben aku try beli ubat kat kedai Yu Yee
Ini le krim yang dia beli
Ini ubat klinik kot tapi dia dah pek semula
Kaler pun cam drapolene gak.. pinky gitu
Lepas beli terus apply & wallah..... hari pertama terus ada perubahan
Alhamdulillah.... ruam lampin Amira dah hampir sembuh... tinggal sikit2 je lagi 
Bontot Amira pun dah putih... dah takde merah2.

3 comments:

Unknown said...

salam..

kalo pkai bepanthan lgi cepat..anak nana pki tu dlu..alhamdulillah dlm 2 ari merah2 da kurg.

Anonymous said...

anak2 KA dulu2 ada pakai juga ni

Krimmutiarabumi said...

Salam, syor cuba krim ini yg bukan berasaskan bahan kimia..tk.

Salam semua. Saya ada hasilkan krim dari bahan semula jadi yang telah terbukti berkesan untuk ruam lampin. Disapu terasa sejuk saja, hilang rasa gatal-gatal, pedih yang tidak menyenangkan dan tidak melia atau menanah. Ia disapu ke bahagian ruam secara nipis saja seperti pakai bedak sejuk. Sangat bagus terutama selepas mandikan budak. Ia dapat percepat menghilangkan ruam dan menghindar dari ruam baru terjadi.
Untuk mandian sebagai mencuci kulit badan dan pencegahan, sabun Mutiara Bumi telah dihasilkan juga. Ianya tidak berasaskan kimia, dan ia lembut untuk kulit yang sensitif.
Anak saudara saya seorang nurse telah menggunanya semenjak kecil sehingga sekarang sudah lebih dari 1tahun tiada masalah ruam lampin.
Sila lawat krimmutiarabumi.blogspot.com untuk maklumat lanjut.
Tk.