Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, February 9, 2012

PENANGAN GEMERSIK KALBU

Walaupun minggu ni merupakan minggu terakhir drama Gemersik Kalbu kat TV3
Tapi semangat nak cari novelnya tak padam lagi 
Aku bukan citer pasal aku sebab aku punya semangat membaca novel memang dah lama padam
Tapi ni citer pasal mak aku ler..

Masa balik Ipoh hari tu, mak aku cakap dia dah beli dah novel tu
Dengan lancang mulut aku cakap "nak pinjam"...
Hahahaha.. rupanya mak aku memang baru beli novel tu, plastik pun tak buka lagi
Kiranya aku la tukang rasmi buku tu..
Eksaited ooo nak baca buku ni [nak tahu endingnya jer...]
Tapi aku tak start baca dari mula pun, cuma start dari part yang mak Raihana masuk spital tu jer
Malas le nak ulang dari awal sebab dah tengok kat TV [walopun bukan 100% sama cam dalam buku]

Dalam masa 2 jam, sudah habis baca novel tu [siap jumping2 part yang tak best].Baca part Ana dengan Sufian je pun.. [speed reading kunun!]
Well, happy ending akhirnya la kan...ahkak suka!

Tapi dalam novel tu , aku tak geram sangat dengan Raihana tu sebab kita dapat faham perasaan dia. Tapi kalau kat TV tu, nyampah pulak nengok Raihana.. eksyen, ego & confused. Tapi watak Sufian yang noti-noti tu, boleh terima la dengan si Aqasha tu kan..

Pas novel ni, aku sambung baca satu lagi novel. Tajuknya TANPAMU AKU RINDU.. Setengah hari aku dah khatam dah.. Speed reading lagi.. Malas nak menghayati cuma nak tahu jalan cerita jer. Lagipun aku dah nak balik Batang Kali dah hari tu, tapi dalam masa yang sama malas nak mengusung novel balik rumah.

Konklusinya citer ni idak le best sangat. Boleh dibaca saat2 boring... Not one of my favourite la pendek kata..

5 comments:

fieda said...

hehehe..kak fieda beli dah 2 minggu tak hbis2 lagi khtam novel gemersik kalbu..

Misz-ella said...

KC dah lama baca novel ni sampai dah lupa cerita dia macamana. Hahaha.

lieyalatif said...

novel2 ni dulu minat lieya mase mude2 dulu..skrnag dah kawin n beranak pinak terus pencen dah...ade gak beli, tapi tu leee tak lepas2 nak abiskan ekeekekeke

Rinna said...

Akak mmg peminat novel tapi tgk citer laa.. sebab kalau boring novel laa jadi peneman.. GK pun baru je beli.. blum baca lagi.. :)

Unknown said...

I FOLLOW !
tak sabaq nak tunngu endingnye,ape citer ek...!