Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 4, 2011

KENAPA PILIH SUAMI ORANG

Minggu lepas ada jemputan open office 
[takleh kata open house sebab buat kat opis]
Masa lunch hour kitaorang pun bergegas le ke sana
Opis depa tu kat KL, so dari opis aku ni ada la dalam setengah jam perjalanan.

Lepas makan2 & lepak2 sambil nengok videoclip UNDI kat youtube
aku pun belek2 rak buku yang ada kat situ
Dengan tak malunya, aku mintak nak pinjam 2 buku ni


Memandangkan rak buku ni kat area reception depa
Masa mula2 masuk buku ni dah menarik perhatian aku
Nak baca time tu memang tak sempat la kan
tu yang mintak kebenaran nak pinjam
OOOps.. jangan salah sangka yer
Aku bukan ada masalah dengan hasben aku pun
cuma aku nak tahu kenapa orang suka pilih suami orang
Lagi satu dalam buku ni ada gak tips² untuk suami isteri especially para isteri la
cara² supaya kita dapat elakkan suami kita jadi mangsa gadis² desperate kat laki orang.
[setakat hari ni tak habis baca lagi ler]

Buku kedua, buku dari Ustazah Bahyah
Ustazah ni kan ke suka promot buku dia ni
tapi aku tak pernah jumpa buku ni kat kedai buku pun
[jejak kedai buku pun ada la setahun sekali..heheheh, library apatah lagi...]

Memang kalau kita membaca buku2 camni orang akan sorak2 kan kita
[macam la kita desperate sangat kan...] tapi, ada aku kesah???
Yang nak berilmunya ---> Aku
Yang nak jaga rumahtangganya ---> Aku
Yang nak bahagianya ---> Aku


Tu belum aku tunjuk aku baca buku PERMATA YANG HILANG heheheh..
Sampai hari ni pun belum khatam sepenuhnya..


5 comments:

Queen said...

eh.biorla....desperate nak jaga suami sendiri...kita jugak bahagia...=p...

suke la buku tu...

Unknown said...

ingatkan citer apa tadi.. rupanya tajuk buku... menarik tu, boleh la kongsi tips2 nya nanti..

lily lotus said...

pedulikan apa org kata, dear..share the tips boleh :)

ajumohit said...

Hmmm ada plak buku gitu ye, yg bwh2 tu biasalah dgr, elok dibaca ni hihi

rasp said...

mulut org mmg tak leh ditutup sis...
biorlah asalkan kita yg dpt ilmu tu kannnn