Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, February 1, 2021

10 YEARS OF SERVICE

Alhamdulillah, hari ini genap le 10 tahun aku berkhidmat di tempat kerja sekarang. Paling lama dalam sejarah hidup aku berkhidmat di sesebuah tempat..hahaha.. selama ni dah keja kat 3 tempat. Ni kiranya tempat kerja aku yang ke4 la.

Macam tak percaya je pejam celik pejam celik dah 10 tahun kat sini. Banyak ups & downs lalui dengan bos & rakan2 sekerja. 2 anak2 aku pun lahir sepanjang aku berkhidmat disini. 



So far selesa la keje kat sini.. walopun hari2 aku mengulang jauh dari Batang Kali. Nak kata kemudahan & gaji banyak pun idak juga.. Walopun dah 2x kena potong gaji tapi bertahan juga le kan... Selagi ada sumber pendapatan nak menyara anak2 kan.. cewah!!!.. Musim2 covid ni kan, kena pertahankan apa yang kita ada je.. Nak2 pulak umur pun dah meningkat sapa la nak ambik kerja lagi.. baik deme ambik freshie.. Rendah sikit gaji kena bayo ye dak???? Apapun selagi rezekiku disini, Insya-Allah stay je le sini selagi perkhidmatanku diperlukan. 

** syukur masih ada kerja sehingga ke hari ini sedangkan berapa ramai diluar sana yang dah hilang pekerjaan.





1 comment:

Warisan Petani said...

Tahniah, setia berkhidmat