Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 29, 2019

UPSR | PROGRAM SOLAT HAJAT & BACAAN YASIN

Tahun ni anak aku si Adib pulak yang akan duduki exam UPSR
Macam2 la program sekolah buat untuk kejayaan anak2
Salah satu program bebaru ni ialah solat hajat & bacaan Yasin
Mak tunggal ni kena la pi support anak2 kan
Kang tak pasal merajuk pulak..huhuhuhu.. 
Adib tu bukan boleh kalau aku tak datang, mula la rasa kurang disayangi.

So aku pun dah maklumkan awal2 pada pengasuh yang aku ambil lewat Amira & Jasmin.. Malas nak bawak diaorang sebab takut programnya lama.. Kang baru duduk kejap dah merengek nak balik la, nak minum susu la.. Amira ok lagi.. tapi kalau Jasmin aku tak leh caya sangat.. Dibuatnya dia melalak kat sekolah tu tak ke jenuh aku nanti.. Nak solat pun tak khusyuk dibuatnya nanti.
Nasib la pengasuh aku pun takde hal hari tu
Aleeya pulak ada tuisyen, itupun aku mintak tolong sepupu dia (anak abang ipar aku) yang hantarkan ke tempat tuisyen.

Sebelum Maghrib, aku pun pegi la sekolah
Walopun hujan2.. gigih mama ko pergi tau Adib


Masuk je solat Maghrib, kami pun solat berjemaah
Lepas tu terus ada bacaan Yasin
Lepas solat Isyak, diteruskan dengan solat Hajat pulak

Alhamdulillah, majlis berjalan lancar walaupun hujan
Nasib la tak lebat.. kalau tak jenuh gak kena tempias
Majlisnya dibuat di dewan terbuka je.

Lepas solat hajat.. majlis diteruskan dengan slot motivasi pulak
Aduhai... mataku dah mengantuk2 dah ni
Tapi tahan jugak le kan..
Mujur la penceramahnya ok & tak bosan
kalau tak mau juga aku tersengguk kat situ

Muka mengantuk dah ni sebenarnya.



Majlis tamat kul 10.30 malam
Pastu aku bergegas balik sebab nak gi ambil anak2 kat rumah pengasuh pulak
Ye la risau juga tinggal anak lama2 kat rumah orang
Bukan apa, takut mengganggu pengasuh nak berehat pulak kan.
Lagipun masa tu dah lewat dah pada aku.
Adib dia tak balik dengan aku, dia balik jalan kaki dengan kawan2 dia
Lagipun dia nak makan dulu kat sekolah, so aku pun balik je la dulu.

Ini baru program solat hajat & bacaan yasin yang pertama
Selalunya sebelum sampai exam UPSR tu  akan ada sekali dua lagi program macam ni.
Insya-Allah kalau ada kelapangan & kesihatan, mama akan join lagi program camni.. Dulu masa Aleeya yang exam aku tak berkesempatan nak join program2 camni. Banyak sangat kekangan...😅




No comments: