Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 10, 2019

KEMALANGAN!!!

Bulan Januari baru masuk 9 hari
baru nak ambik nafas lepas setelkan hal ehwal persekolahan anak2
udah ditimpa dugaan seterusnya
Semalam, tak semena2 aku terlibat dalam kemalangan di area Menjalara masa on the way ke tempat kerja

Kejadian memang dalam sekelip mata
Masa tu memang tengah jem pun.. kereta gerak slow2 je
Tetiba aku dengan bunyi kuat... tertanya juga dalam hati takkan ada construction dekat2 situ pulak
Baru aku kelip mata, tau2 kereta aku kena hentam dari tepi pastu ada sebiji kereta dah terbalik depan kereta aku
Ya-Allah... nasib tak hempap kereta aku..huhuhu
Jantung aku usah cerita la berdegup2 kencang
Mulut aku tak habis2 istighfar.. takut.. terkejut semua ada
Tetiba jadi panik..siap aku sempat termenangis la kat situ... sambil tu aku tengok melalui side mirror, yang belakang2 ada kereta dah berterabur dah
Pandang depan ada 2-3 biji kereta dah terberhenti tepi jalan
Ada yang dah tercabut bumper, ada yang dah kemek2 kena langgar
Kereta aku pulak dah blocking satu2 lane yang boleh kereta lalu
So aku gerak pelan2.. kereta aku masih boleh gerak
Dalam hati teragak2 juga, nak berhenti ke tidak
Last2 aku decide, teruskan je la perjalanan ke office (dah tak jauh dah dari lokasi kejadian)
Malas juga nak buat report, nak claim insurance bagai
Pada aku maybe la kereta aku kemek sikit je.. repair sendiri je lah.

Sepanjang perjalanan ke office, alhamdulillah kereta masih ok
Takde bunyi pelik 2pun
So bila sampai office, baru la aku belek kecederaan kereta aku tu
Alhamdulillah tak serius
Yang paling penting, Alhamdulillah aku takde cedera apa2
Kereta boleh repair, kalau aku yang patah riuk apa ke ceritanya nanti kan?
Syukur sangat2 dah Allah selamatkan aku.



Kesian cik kelabu ni....



Petang tu ada member whatsapp pasal accident tu
Siap ada gambar lagi... mak aiiii dahsyat juga
Katanya lori tu takde brake.. tu yang habis langgar kereta
Rasanya mau dekat 10  biji kereta yang kena semalam..

Just imenjin kereta aku betul2 belakang kereta yang terbalik tu
Masa lepas kena hentam tu, aku nampak lori tu jauh juga kat belakang
Tak cemana lori tu boleh terlajak sondol kereta2 tu sampai ke depan








Pengalaman ngeri awal2 tahun ni
Semoga ada hikmah disebaliknya









No comments: