Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, August 14, 2018

BIRTHDAY SI BONGSU YANG KE-4

Hari Ahad lepas genap le si Jasmin 4 tahun
Cepatnya masa berlalu
Kat wall fb aku lak dok lalu lalang gambo dia masa baru lepas keluar dari perut
Tengok2 dia dah seketul besor depan aku ni ha..
Alhamdulillah...

Memula takde plan pun nak buat makan apa2 special
Just takat nak beli kek pastu buat minum2 petang je
Kami je anak beranak.. takde la pulak nak ajak sapa2 pun
Tetiba pagi tu Cik Besah (MIL aku) pulak datang rumah
Udah tanya aku nak masak apa sempena birthday Jasmin
Ermmmm... terus laju je meluncur cakap Mee Kari kot
udah dia kata boleh la opah datang makan
Makanya lepas dia balik kena pi beli barang la masak mee kari pulak

Lepas beli barang2 terus siap2 masak
Plan nak makan pukul 3 petang, so sempat la kot
Masa tu baru pukul 12 tengahari
Dengan Mira pulak aku dah janji nak buat makaroni
so kena juga le buat makaroni tu
Udah 2 menu berat... belasah je la... janji sempat masak

Siap2 masak semua aku gi solat Zohor
lepas tu turun dapur gi goreng cempedak pulak
Nasib la dah siap2 kopek  pagi tu
Tinggal  nak bancuh tepung je.. itupun nak cepat masuk dalam blender je
Kalau idak lagi lambat la kan
Tu dia.. dalam tak sempat2 tu, terus jadi 3 menu aku 

Disebabkan masing2 dah kebuluran, kul 3 tu terus je kitaorang start majlis
Malas nak tunggu2 opah & mak long deme datang
So kita terus nyanyi hepi beday tu yu je lah
Suka la dak kecik tu

Ni la kek birthday si Jasmin
Dia yang pilih sendiri
Aku konon nak beli kat secret recipe tapi udah takde deco2  menjerit la dia takmo.. siap melalak2 dalam SR tu..
Last2 ke kedai kek biasa je le
Disebabkan deco yang meriah tu dia pilih la kek yang tu
Ha.. bagus juga.. jimat duit mama kamu😝



Birthday girl..
Topi tu pun beli kat kedai kek je



Eksaited nak sambut birthday ye Amin..


Aku buat makan2 kat porch luar rumah je
Senang dok bersila
Bentang tiko je pastu duduk berkelah.. ala2 piknik gitu
Angin pulak elok bertiup2
Feeling santai sangat...😅




Ni gambo spontan..
Konon2 nak sorok muka udah sampai si Adib macam nak masuk dalam pinggan tu
Ntah le kenapa bebudak ni makin beso makin takmo tangkap gambo
Nanti2 kome nyesal tau takde gambo banyak2
Kenangan semua ni tau!!!!



Alhamdulillah majlis simple kami berjalan lancar
Opah & Maklong datang pun dah pukul 5 petang
Kalau nunggu deme maunya masuk angin perut memasing
So deme makan je le apa yang ada..






5 comments:

Ann Ishak said...

happy belated birthday jasmin

SYANI said...

Tq Aunty Ann Ishak

OKje said...

Happy Bezday Si Bongsu moga jadi anak solehah.... alah bisa tegal biasa ye Syani .... rindu tetaplah rindu dgn yg tiada tp nak buat mcm mana, hidup perlu diteruskan....

Rajin sangat tu , mee kari ada, makaroni ada....

Warisan Petani said...

Hbb Syani ehh Jasmin
Semoga jadi anak solehah

I am LZ said...

Happy Belated Birthday Jasmine..
Berseri-seri muka Jasmine sambut birthday dengan kengkawan..