Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 17, 2017

TAMAN PAYA BAKAU

Sebelum bertolak balik ke Ipoh dari Lumut
Singgah kejap kat Taman Paya Bakau ni
Tak jauh pun dari simpang Lumut tu... 

Tempat ni pun dah lama gile aku tak pegi
Last datang sini masa dating2 dengan boifren dulu
[Lama dah tu... dah 13 tahun 😅😅]

Rupanya selain dari boleh tengok flora & fauna di kawasan paya bakau
Boleh tengok beruk sekali
Last time aku pergi takde lagi beruk2 ni
Tapi masa kami pergi bebaru ni memang banyak beruk
Takut juga kot2 dia melompat atas aku
Amira & Jasmin nasib baik la OK
Takde la menangis @ mintak dukung masa kat situ

Kat main entrance Taman Paya Bakau


Salah seekor beruk yang ada...
Yang lagi besar pun ada... takut tengoknya..


Yang ni pulak kat tepi2 laluan tu
Yang ni yang aku takut kalau melompat atas aku...


Taman Paya Bakau ni nampak dah agak uzur
Banyak laluan dah reput & berlubang
Bahaya juga la kalau bawa budak2
Takut diaorang terjatuh dalam paya tu


Kat dalam area ni ada juga menara tinjau & jambatan gantung
Aku tak naik pun sebab anak tangga banyak dah takde
Lagipun takut Amira & Jasmin gayat naik jambatan gantung tu
Dibuatnya diaorang memekik2 atas tu tak ke haru dibuatnya


Aleeya atas titi gantung


Mak dengan anak buah aku tengah meniti atas jambatan
Aku tangkap gambar dari bawah je


Memandangkan kami bertiga je tak naik jambatan gantung
kami selfie je la kat bawah ni sambil lambai2 diaorang kat jambatan tu


Tetiba budak ni suruh ambik gambar dia pulak
[Peace masih tak lepas 😅]


Besar kawasan dalam ni... banyak  laluan
Kalau jalan sampai hujung boleh nampak laut
Tapi kami tak jalan pun sampai situ sebab nampak cam jauh ke dalam hutan sangat
Takut pulak😅😅

Last picca before balik...


Alhamdulillah... seronok jalan2 bersama keluarga ni
Walaupun jalan dekat2 je
Diam2 masa tu aku rindu sangat kat suami aku
Kalau la dia ada.............









3 comments:

Nora Karim said...

Beruk-beruk tu jenis tak takut orangkan... huhuhu memang gerun la kalau dia lompat atas kita... huhuhu

Amy Hilmirda Daud said...

Beruk-beruk tu bukannya dia takut dengan kita tapi kita pulak yang takut dengan dia.. heheh.

Jelita dan Awet Muda said...

Taman paya bakau ni kalau diperindahkan lagi mesti dikunjungi ramai