Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, May 31, 2017

TRAGEDI RAMADHAN

Baru je pose 4 hari
udah macam2 hal dibuat dek anak aku ni tau
Semalam balik keje nampak si Adib duduk kat luar rumah
[dia takleh masuk sebab aku bawa kunci rumah]
sepanjang aku keje aku suruh dia duduk rumah opahnya
Tunggu la sampai aku balik baru la dia balik rumah

Lepas aku bukak pintu, aku suruh dia masuk
Tapi dia taknak masuk.. duduk stone je kat kerusi luar
Sambil muka telangkup kat lutut
Aku panggil2 dia baru dia angkat muka
Aku ingat dia letih puasa @ demam
Masa aku nak pegang dahi dia baru perasan muka dia merah2
Aku tanya dia muka dia tu kenapa
Agaknya dia takut aku marah, dia diam je
Aku main teka je la... kena pukul ke? bergaduh ke? jatuh ke?
Dia geleng kepala..
Last2 aku tanya ko main mercun ye??? Baru la dia angguk..

Adoi budak ni.... berderau darah aku..
Aku tengok muka dia takde la luka2 apa...darah pun takde.. 
Cuma muka dia macam melecur
Cepat2 aku suruh dia pegi mandi & letak muka dia kat bawah air shower
Mandi lama2 aku cakap
Sambil2 tu aku prepare la mende nak buka puasa

Lepas dia mandi aku tengok muka dia 
So far just merah je...
So aku suruh dia pegi rehat sementara nak pegi klinik lepas maghrib
Time2 nak berbuka ni, semua klinik pun tutup
Lepas maghrib, terus bawa gi klinik
Nasib la orang belum ramai masa tu
Sementara tunggu turn jumpa doktor aku nak tangkap gambar dia
Dia tak bagi... dia kata biar dia selfie sendiri guna tepon mama

Tu nampak tak habis kening & rambut depan dia terbakar sikit
Bulu mata pun kena sikit
Syukur tak kena mata dia kan
Hilang hensem dah...


Bila jumpa doktor, doktor pun terkejut..
Dia tak berani nak bagi ubat sebab takut ada effect apa2 kat lecur tu
Dia suruh aku pergi hospital terus

Nak tak nak kena la aku tuju Hospital Kuala Kubu
Itu yang terdekat dengan rumah aku
Dari rumah aku ke Hospital pun dah dekat 20 minit
Sampai kat emergency, orang pun ramai
Alamatnya berjanggut la nak tunggu😅

Time2 camni mula la aku rindu kat arwah suami aku
Kalau la dia ada... huhuhuhu

Tunggu dalam sejam baru la nama kena panggil
Terus dia suruh masuk bilik & nak cuci katanya
Tapi cuci tu pun idak le guna ubat apa pun
Cuci dengan cecair apatah.. takut ada infection apa2 kot

Sementara tunggu doktor datang


Alhamdulillah nothing serious
Bukan kena letupan mercun tapi percikan api
Sebab dia main mercun mancis katanya
Takdan baling, api dah sambar muka

Doktor just bagi ubat tahan sakit & ubat sapu
Adoi..haru sungguh la budak ni
Memacam hal anak jantanku sorang ni

Pasni tanya dia nak main mercun lagi tak?
Dia kata tak nak... baru tahu serik kot...

** Eh bulu kening tu nanti tumbuh balik tak???
[maknya cuak pulak😅😅]



6 comments:

Izwa Kamaruddin said...

Allah Allah...Adib oiii..

haiza86 said...

ya allah kak, hero sorang ne...takkan nak marah2 pulak..kesian raya ne xdak kening la hero sorang tue

cahayahidupku.blogspot.my said...

Allahu..
Kesian adib..
Jgn main mercun lagi ye sayang..
InsyaAllah tumbuh bulu kening tu balik syah..
Jgn risau..

mamapp said...

Alahai kesiannya.. semoga cepat sihat ye

syakillaazam said...

Allahu kesiannyaaaa. Moga tabah ea kak

Jemput singgah ke blog killa ye 😘😘😘

http://www.syakillaazam.my/tip-kesihatan/mengapa-orang-obesiti-tidak-berasa-kenyang/

Unknown said...

ala kesiannya adib. bertabah ya adib. semoga cepat sembuh