Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, September 22, 2016

SELAMAT JALAN SAHABAT

Di kala seluruh Malaysia bersedih dengan pemergian Dato' Harun Din
Aku juga bersedih dengan berita mengejut tentang kematian sahabat rapat ku di matriks UUM dulu
Memang terkejut selepas aku baca status kawan lain di fb
Rasa macam tak percaya



Zummi Khairiah.. itu la nama sahabatku itu
Dia la orang yang memula nak berkawan dengan aku masa di matrikulasi dulu
Kami berkenalan di masjid masa tu
Rupa2nya dia pun duduk satu level yang sama dengan bilik aku
Dari situ kami jadi rapat... selalu je la aku bertandang bilik dia
Dan disamping tu kami juga berkongsi minat yang sama
Minat pada Shah Rukh Khan & juga Backstreet Boys
[Tapi dia lagi over la dari aku..]

Melalui Zummi juga aku belajar hal ehwal internet
Aku belajar buat email, layari Netscape Navigator, MIRC
Maka rajin la kami bertanggak kat makmal komputer
[semata2 nak cari gambo SRK...hahahahaha]
Kenangan sungguh!

Banyak juga aku terpengaruh dengan Zummi ni..
Lagi satu aku terpengaruh join Kelana Siswa a.k.a pengakap pun sebab dia la

Dia kata syok... aku pun terjebak.... rupanya... langsung tak kena dengan jiwa aku
Zummi ni memang orang yang suka outdoor...
Suka camping, suka travel, suka panjat gunung..


Kami paling rapat masa di matriks je
Bila dah degree, kami berpisah sebab kediaman kami dah lain2
Jauh pulak tu waluapun satu kampus
Sapa ex UUM tau je la kejauhan kolej PERWAJA & Kolej TNB kan
Tapi sering juga jumpa sebab kami satu course
Masih geng tapi dah tak serapat dulu

Hinggalah kami grad & bawa haluan masing2
Memula lost contact juga tapi thanks to fb sebab finally kami terjejak kasih
So kami still keep in touch sampai sekarang.
Cumanya dah jarang2 la sebab masing2 sibuk dengan komitmen masing2
Last kami berhubung beberapa minggu selepas arwah suami aku meninggal
Dia tanya khabar aku & anak2

Tak sangka Jumaat lepas akhirnya kawan aku ni telah kembali ke Rahmatullah
Kritikal selepas terjatuh dari loteng dirumahnya
Tengkorak belakangnya pecah & otak tidak berfungsi

Sungguh tak sangka secepat ini dia pergi
Tapi ini sudah tertulis untuknya
Damailah ko di sana sahabatku
semoga kita bersua lagi dengan izin Allah.







2 comments:

Izwa Kamaruddin said...

al-fatihah.. :(

eima said...

SALAM TAKZIAH .... SEMOGA ARWAH TENANG DISANA