Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, May 10, 2016

DAYA INGATAN ANAK-ANAK

Anak2 aku especially Jasmin & Amira memang suka main dekat tempat aku lipat baju
Sambil lipat baju, diaorang akan sebut baju siapa yang aku lipat tu
Kadang2 aku yang tanya ni siapa punya?
Saja nak test daya ingatan diaorang..hehehehe

Siap spenda pun diaorang boleh tau sapa punya..
Hebat sungguh... walopun diaorang tak nampak pun sapa yang pakai sebelum tu... agaknya tengok saiz & pattern diaorang boleh agak kot
Tang mana depe perhati pun tak tahu le

Abah, abam, kakak, mama, mira, min
[habis semua kain baju diaorang sebut nama]

Ada sekali tu aku lipat sapu tangan hasben
hasben aku ni ada "key" 
[kain yang orang selalu pakai kat kepala tu ---> aku pun tak tahu kenapa panggil "key"]
Key tu hasben aku buat jadi saputangan
Selalunya bila aku lipat saputangan hasben aku diaorang akan sebut ABAH
Tapi bila aku lipat key tu si Min sebut IBU, si Amira sebut MAK LONG
Terus aku tergelak kat situ

Patut la diaorang sebut IBU & MAK LONG
sebab IBU [babysitter anak aku] & MAK LONG diaorang suka pakai key tu bila keluar rumah

Meh mama pakaikan key untuk Jasmin
macam IBU selalu pakai ye
[cubaan buat peace tak jadi]

6 comments:

Kak Vit said...

good job Jasmine dan Amira πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Qhaifa Nur said...

teringat masa ank2 kecil...suka ikat kat kepala juga...nmpk comel jasmin pakai

(^_-)V said...

Aah..haha Alisya pun sama, boleh cam baju sapa, seluar sape, stokin sape..hehe, kadang saje ngusik, baju dia jadi baju mummy, baju mummy jd baju daddy, mula2 dulu die tak leh terima, sekarang dia pun layan je..haha

lieyalatif said...

sel2 otak berhubung tuuu hehehehehe..

eima said...

betui2 besar2 ni mmg diorg ingat je ...
smlm aku janji ngan alisha ...klu gosok gigi tanpa byk songel mama ambik awal dekolah.... pastu aku lupa yg aku ada ckp mcm tu ...
pg ni siap ulang balik ..ala td abah mandikan .... abah x suruh gosok gi gi..xdpt la nk blk awal hr ni .. hahaha

so ibu bapa jgn berjanji tp tak tunai kan ..anak2 memori diorg kuat .... byk kesan dr tindakan ibu bapa menipu anak2 ..kita nampak kecil tp kesan dia sgt besar utk anak2

Cici said...

betul tu daya ingatan bebudak memang kuat . kalau kita janji apa apa cepat je dia ingat

comel ;)