Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 25, 2014

DINNER DENGAN CHICKEN CHOP

Lama dah nak buat
Tapi tak terbuat2...

Semalam balik dari spital terus tuju Giant Batu Caves
Itu je tempat yang dekat...
Kalau ikut hati nak je pi AEON RAWANG @ AU2
Tapi tak larat la pulak nak gi jauh2...

Saja la jenjalan le Giant tu sebab dah lama tak pegi
Kat sana beli la sikit barang2 baby
[walopun gaji tak masuk lagi]

Sambil2 tu beli la juga barang2 nak masak
Laki aku nak makan chicken chop 
Nak buat dari raw aku is tak reti + malas
Ye la kan... nak siang, nak debone bagai... tak kuasa la
Last2 beli je yang sejuk beku... senang  balik rumah terus prenggggg  je dalam kuali

Ini le ayam yang aku beli
Harga sepeket tu dalam RM5-6 je...
Tapi memang besar la ayamnya...
Puas hati...

Sambil tu beli jugak le bahan2 nak buat coleslaw..
Alang2 buat bior la lengkap kan...ewah!

Sampai rumah terus gugel resepi kuah chicken chop tu
Tanya hasben nak brown sauce @ black pepper sauce
Katanya nak black pepper sauce
Terus google resepi yang paling senang..
Last2 aku pakai resepi dari blogger ANA SUZANA
Resepinya kome boleh KLIK SINI
Memang senang sangat2 resepinya tu
Kebetulan semua bahan2 ada kat rumah
5 minit dah siap masak kuah...hahahaha

Lepas tu buat coleslaw lak..
Resepi aku paling senang punya.. takde sukatan pun
Hiris & cincang halus2 kobis + carrot + bawang besar
Pastu terus gaul dengan mayonis
Rasanya ejas la pastu nak tambah garam @ gula
Ikut citarasa masing2...

Lepas maghrib, baru aku goreng ayam chicken chop tu dengan fries
Maka lengkap la Chicken Chop instant aku..hahahaha
Ni portion untuk orang dewasa
Untuk budak2 lak, ayam tu aku potong 2
Itu pun Adib tak habis... Kenyang katanya
Tapi ayam tu memang beso pun

Jemput makan ye kengkawan...


Hasben aku kata sedap
Pasni boleh buat lagi...hehehehehe



1 comment:

Unknown said...

waaahhh.. nampak x susah sgt nak buat ciken chop yer.. boleh lah cuba nanti.. ayam pon nak beli yg dah siap jugak. hehehe