Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 16, 2014

USB MULTI CARD READER

Kat rumah aku memang banyak memory card
Sebabnya hasben aku la suka tukar2 tepon
Lagi satu bila beli tab @ phone selalu dapat additional memory card kan..

Tapi tu la,  semua gajet2 tu kena guna jenis memory card tertentu je
Ada yang yang pakai makro, mikro dan macam2 lagi la
Saiz pun lain2 kan...

Bebaru ni pulak henfon Sony Ericsson yang aku pas kat Aleeya pun dah jahanam
Skrinnya blank je... Tak berbaloi nak hantar repair pun
So lantak je la kat situ
Luckily banyak gambo aku save dalam memory card je
So, aku just keluarkan memory card dari henfon
[Nak masukkan card dalam henfon baru ni pun tak muat pulak]
Memory card aku tu jenis M2, sedangkan tepon sekarang kena guna micro sd

So jalan penyelesaiannya untuk tengok balik apa yang ada dalam segala makneka memory card
adalah menggunakan USB MULTI CARD READER
Benda ni aku beli lama dah.. tapi jarang guna pun..

Aku beli yang ni je
Banyak jenis memory card boleh guna dengan satu alat ni tau
43 in 1 la katakan...hehehehe
[ada lagi yang lagi banyak tapi mahal sikit la]



Antara jenis2 memory card yang compatible dengan USB Multi Card Reader ni


Yang ni aku punya...
Aku tak pilih pun nak kaler apa masa beli tu
Tapi orang tu bagi aku kaler hijau
Macam tau2 je aku ni peminat hijau...

Lagi satu benda ni very handy
Tak besar mana pun..
Besar korang pun pendrive je lebih kurang
Muat je nak masuk dalam henbeg

Oh ye... USB Multi Card Reader ni aku beli kat LELONG.COM.MY je
Harga masa aku beli tu cuma RM7 je.. Murah kan???
Suka shopping kat LELONG.COM.MY ni sebab macam2 ada jual kat situ
Murah pun murah...

Korang ada tak yang suka shopping kat LELONG ni???

No comments: