Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 27, 2014

UNPLEASANT TRIP TO CAMERON HIGHLAND - DAY 3 [FINALLY ITS OVER!!!]

Hari terakhir di Cameron Highland
Dah nak balik dah hari ni
ingatkan sempat la lagi nak gi  jenjalan kat CH kan
Sekali kuar bilik a.k.a check out dari apartment pun dah pukul 11 pg
Jalan depan apartment menuju ka arah Brinchang memang jem giler la...
Berderet2 kereta ko...
[Sah2 takde harapan dah ke Tringkap/Lavender Garden/Rose Valley]



Asal plan nak singgah Ipoh sebab nak ambik geran kereta aku
Tapi jalan turun ikut Simpang Pulai pun dah jem
Nampak gayanya kena la ikut Tapah... 
[Semua plan tak jadi...]

Dekat kul 12 baru gerak keluar dari kawasan apartment
Menuju ke area Tanah Rata
Hasben aku pun idak tanya kot2 nak singgah mana2 ke
Aku sebab frust idak jugak cakap nak ke Opah Strawberry Farm
Lalu kat Taman Sedia begitu aje la..
Kempunan aku nak makan kat Opah
Sian baby mama dalam perut...hmmmm
Aleeya pun kempunan nak makan stoberi cicah coklat
Hai la nasib badan...
Sedih sebab hasben tak alert permintaan isteri mengandung yang dah berhari2 nakkan benda tu


Last stop depa singgah kat Habu kot
Tah shopping apa tah... aku is no mood already
Tapi nampak cam banyak je mende biras aku ngan Cik Besah shopping
Banyak duit boleh la.. aku ni no money no talk la
Dok je la dalam kereta
Amira pulak tido...

Sepanjang perjalanan balik aku tak dapat duduk dengan selesa
Sebabnya Amira dah tido baring
Aku la kena menyandar kat pintu kereta
Sakit pinggang aku dibuatnya
Bila duduk tak selesa, pening dah loya mula la datang
Jenuh menahan rasa nak muntah tu....
Nasib la aku ada mengusung minyak cap kapak..

Akhirnya sampai jugak ke bawah, singgah le sembahyang kat Masjid
Boleh la membasuh2 muka dan kepala
Pergh... panas gile....

Pas solat semua, nak pi lunch pulak
Jam dah pukul 3 petang
Aku dah cakap kalau boleh takmo makan kedai mamak
Aku is tak lalu sebab rasa nak muntah kan
Takde sapa nak dengar aku cakap
Ye la.. aku ni sapa kan... sekupang pun cakap aku tak guna pada deme
Dalam kereta babysitter sms katanya keputusan majoriti  insist for mamak
Well, takpe la aku cakap aku nak makan KFC je la

Sampai kat Bidor, sungguh deme berenti kedai mamak
Sakit hati aku dah sampai klimaks kot masa ni
Erm... lepas hasben aku parking, terus aku minta kunci kereta
Aku cakap nak pegi makan KFC... lantak la kome...
Aku ajak Aleeya, Adib & 2 anak babysitter aku tu...
Nasib la aku dah riki mana KFC terdekat...
Puas hati aku dapat makan KFC... melantak dengan jayanya hahahaha

Dah kenyang pi balik tempat deme parking tadi
Lantak la deme semua nak kata aku kata
Aku je la cari jalan nak puaskan hati sendiri
Dah le sepanjang cuti tu aku tersangat2 unhappy... rasa menyesal ikut pun ada
Lantak la deme nak cakap aku keras kepala ke hati batu ke aku dah tak kisah
Asyik nak jaga hati orang je.. hati aku ni cemana pulak kan....
[Aku is very2 emo & sensitif pregnant kali ni]

Alhamdulillah sampai rumah hampir kul 6
dan alhamdulillah rumah masih ada air
So there goes my non stop routine
Nak basuh baju-jemur baju-gosok baju [sebab esoknya nak keje]
Letih memang letih.. tapi kalau tak buat sapa lagi nak buat kan??


** Kalau kome di tempat aku, cuba cakap percutian kome tu best ke idak kalau cenggini caranya??? Sebab aku adalah sangat2 tak puas hati bercuti camni. Tak happy & tak best!! Apa pun tak dapat... Dapat hadiah LETIH je la... Semua pun pendam je la dalam hati... Nasib la ada blog ni untuk aku luahkan perasaan...

** Thanks for reading rempanan mak buyung yang kempunan ni.. SEKIAN!!



10 comments:

(^_-)V said...

memang tak best la along kalau tempat yang kite nak gi x dapat nak gi, memendam rasa je la..lagipun bukan selalu bejalan, kalau dah sampai, jalan la puas-puas ye dak, kalau dah semua tempat x pegi, bek duk umah je kan..hehehe

Unknown said...

Alahaiiii.. kalo saya pon hangin.
maknanye semua tempat impian x pergi?? Ooohh x boleh jadik.. sila pergi lagi sekali.. pergi famili kecik jer. puaskan hati sendirik plak.

saya pergi kali neh boleh kata tempat persetujuan ramai.. atau kata lain.. semua orang ikut saya punye planning jer.. yang lain malas nak pikir kot nak gi mana. hahahaha. jadiknye.. semua tempat yg kami singgah adalah cadangan dr saya dan kakak ipar... hehehehehe

Unknown said...

ala siannya..saya is sangat sedih kalau permintaan tak tertunai.. lagi la kalau jenjalan tak puas hati gini kan.. dapat penat+sakit hati je..

baru baru entry last day.. nak baca yg dari first day lak..hihi

Yana Halim said...

adoihhh...akak pulak yg sakit ati. Takpe, lepas ni pergi sendiri.Makan puas2. Gambo eskrem mcm kenai je. hahaha...

SYANI said...

Sha,
Tersangat la benonya.. better duk rumah

SYANI said...

Nafira,
Kalau la opinion aku dipertimbangan ok la juga.. ni langsung tak dengar..

SYANI said...

Rai,
Betul... memang terasa diabaikan

SYANI said...

Kak Yana Halim,
Heheheh.. gambo cilok dr blog akak sebab tempting beno rasanya eskrem tu..

Aini said...

Kann... sian mak buyung

Unknown said...

Salam,
Ai yg baca pun rasa sakit hati. u yg kena tatau la mcm mana pedihnya...

tu la ni kami lebih suka pi sendiri tanak konvoi-momvoi ni. dan kalau terpaksa konvoi dan depa nak buat kepala sendiri, mmg ai buat mcm u, pergi sendiri. tak kuasa melayan org tak sekepala ni. hahahahhaha...