Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, June 28, 2012

PENGGALAK ANAK UNTUK GOSOK GIGI

Tau je la budak2 ni kan.. kadang2 kan malas nak gosok gigi
Jenuh pujuk tak mau jugak, pastu gertak sikit pun tak jalan jugak
Tapi kalau dah susah sangat, aku heret je depe dalam bilik air pastu kepit kepala deme  & aku pun sental gigi deme sambil deme nangis2. Geram tul kalau bebudak ni buat perangai. Si Aleeya sekarang dah rajin gosok gigi, cuma si Adib la yang malas sikit. Sampai gigi pun dah buruk.

Sape ada tengok citer Enchanted kat TV2 hari Sabtu lepas? Aku pun teraccident tertengok. Sementara menunggu citer Wonderpets start, aku pun tukar la channel. Tup2 ada tayang citer ni.. aku ajak la anak2 pun tengok sama. Sebab nak tengok citer ni la aku first time menjejak kaki dalam panggung wayang tau...heheheh.. Masa tu jakun la sikit.. Sekarang dah tak jakun dah...




Back to main point aku, kan dalam citer ni ada ahli sihir yang jahat kan?? Masa citer tu dah nak ending, ahli sihir yang hodoh tu pun muncul. Sambil anak aku khusyuk tengok citer tu, aku cakap kat deme cuba tengok gigi ahli sihir tu.. Terus diaorang cakap buruknya gigi dia.. Ha.. pastu aku sound la, sape tak nak gigi cam ahli sihir tu kena la rajin gosok gigi... Start tu, itu la modalnya yang aku guna untuk provoke anak2 aku...heheheheh



Ini la ahli sihir tu...
Zoom sikit gigi dia..
Gigi tu yang buat anak2 rajin gosok gigi sebab takmo gigi jadi cenggitu...
Pasni dah tak payah aku susah2 terjerit2 suruh anak aku gosok gigi..

Citer Enchanted ni best tau... terasa cam berada di alam fairytale lak...

7 comments:

Kakcik Seroja said...

Tak sanggup kakcik nak tengok wajah witch tu! :)

Qhaifa Nur said...

aduh takutnya...terus gosok gigi

|| NaFiRaa || said...

hahahaha.. jadik mak nih kena kreatifkan~ kalo tak susah jugak nak handle anak2..kekeke

bunga_rose said...

haah, suka gak tengok cite ni, best!!

eMMe said...

hahhahaa... saya tgk cite enchanted kat wayang.. tapi tak beli CD le.. tak pasan pun nenek rongak tu, hahaa.. mmg leh galakkan anak gosok gigi.. hehehe..

✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ said...

A`a tak perasan plak gigi nenek tu..huahuahua

Rosmawani♥ said...

Alamak... Haa bdak2 kna tkutkan mcm tu bru nk buat :) hihihi