Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, November 22, 2010

Hadiah Seorang Suami

Khamis lepas kan birthday aku. So petang tu bila balik keje hasben aku ajak pi beli kek. Hasben aku ni takde le romantik mana pun. Tapi at least dia beria2 jugak nak celebrate birthday isteri & anak dia. Kalau birthday dia bini dia le pulak kena beria2 kan.

Hasben aku ni jarang bagi2 present kat bini. Aku pun cakap tak semestinya kena bagi hadiah setiap kali birthday. Ingatan je dah cukup. Betul tak bini2 sekalian. Cuba suami masing2 lupa birthday kita, sure muncung je muka si bini sepanjang hari. Walaupun beratus orang wish, tapi tak sama dengan wish dari suami kan?

Hasben tanya nak beli kek kat mana. Mula suggest Secret Recipe tapi aku tak nak. Bukannya sebab tak sedap tapi kek SR ni selalunya cepat lembik. Bila dah lembik2 ni otomatik dia jadi cam tak lalu nak makan. So aku ajak hasben beli kat King's. Keknya pun boleh tahan la sedapnya. Yang penting, murah sikit dari SR & tak lembik [Aku pernah beli masa harijadi Adib tahun lepas].

Yang bestnya masa kitaorang pergi, ade  promotion early bird. 30% diskaun tu ... So hasben aku pun pilih la kek ni...
Blueberry Cheese Cake.. Tulisan tu sepatutnya 31st kan???

Setengah cheese cake akan buat aku rasa muak. Tapi yang ni memang sedap. Berkali2 aku makan. Si Adib ngan Yaya pun beria jugak makan kek ni. Selalunya depa tang kek2 ni memang tak berapa gemar.Lepas beli kek aku tanya hasben, selain kek nak makan apa lagi. Memula hasben kata nak beli KFC tapi aku cakap baru 2 hari lepas makan KFC, boring la pulak. So kitaorang beli pizza.
Bila sampai rumah, terus hidang lebih kurang untuk acara makan2. Kebetulan adik2 aku pun ade kat rumah aku so meriah la sikit. Selalunya kitaorang celebrate 4 beranak je, tahun ni sambut berenam. Aku tak jemput Cik Besah & the gang pun sebab bajet ciput & makan pun ala kadar jer.

Lilin sudah pasang... tapi yang tiupnya bukan birthday girl tapi anak2 dia yang tiup. 

Makan time!!!!! Alhamdulillah semuanya habis kecuali kek tu. Lepas potong2 bagi la sikit kat CikBesah & selebihnya simpan dalam peti ais. Esoknya makan sejuk2.. sedap oooo

** Terima kasih abang sebab meraikan harijadi isterimu ini. I Love U!!!!

1 comment:

JUE said...

Happy Belated Besday Syani! Mmg terliur la tgk kek tu! Dolu2 seblom Secret Recipe tu wujud, kek King's la yg jadi pojaan hatiku sekeluarga! Lazat!!!!

Entry terkini: Vacation lagi?