Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, November 25, 2008

Trip To Melaka (Part 1)

Last weekend kitaorg one "BIG" family gi Melaka. Sape lagi nak sponsor kalau bukan abg ipar aku. Dia dah ajak, aku ngan hubby ikut je lah. Lagipun, dah lama sangat aku tak gi Melaka. Last aku menjejak bumi Melaka tahun 1996 (lepas SPM) pastu takde dah gi sana walaupun family side abah aku masih ade kat sana.

My "BIG" family depan pintu masuk hotel


Anyway, citer pasal trip ni.......semuanya TAK BEST!!!!!!!!!!! Start dari perjalanan sampai ke penginapan sampai le balik. Luckily Adib tak muntah, maybe sebab jalan tak bengkang bengkok kot. Bertolak pagi Sabtu dalam kul 8.30. Planning malam sebelum tu nak bertolak kul 7 konon last2 dekat kul 9 kuar rumah. Samapi Melaka satu hal lagi nak cari hotel tu. Berpusing2 last2 jumpa jugak hotel tu kat Pantai Puteri ---> BIDARA PUTERI BEACH HOTEL (kalau tak silap la, tak hingin nak kenang pun sebab tak best).
View from my room's window...

Masuk2 hotel tu viewnya fullamak cun.... mengadap laut, lobby pun kira OK la tapi bila check in bilik Ya Rabbi.... kusssssss semangat. First thing bila bukak pintu bilik tu adalah sofa yang dah beram, kepam, buruk dan sewaktu dengannya. Jenguk kedalam lagi, baru nampak dapur, then baru ade katil. Kat tepi tu ade balkoni tapi lantainya kotor nak mampus. Tak hingin nak bukak sliding door tu takut Adib pijak kat situ lak. Tengok bilik air lak, kira ok la walaupun pintunya dah terkopak & kembang kena air. Itu belum masuk bau2an yg kurang enak kat bilik tu. Sempat la aku snap gambar2 bilik aku tu... He... He.. So aku tak suggest langsung korang nak stay kat hotel haprak tu. Makan tak best, environment pun tak best, segala2nya tak best la... So jangan terpedaya ngan rupa paras hotel tu yang nampak grand cam 5 star, tapi HAMPEH!!!

Ni la sofa kepam & wallpaper bilik aku yg dah terkopak kapik tu...
Ni kitchen tu... Balik kekisi tu plak katil (abaikan brg yg bersepah tu)




No comments: