Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, October 29, 2008

Cuti2 Deepavali - Cameron Highland

Cuti Deepavali baru ni abang ipar aku ajak gi Cameron Highland. Masuk kali ni dah 2 kali gi dengan diaorg. Habis satu family diangkutnya. Kitaorang bertolak pagi Sabtu dalam kul 8pg. Sampai kat Tapah, kitaorang berenti rehat kat stesen minyak BP. Kat situ tak sangka aku jumpa ex-schoolmate aku masa kat Taayah dulu - Hafsah Shuib. Tak berubah pun dia even dah anak 2. Dah jadik lawyer rupanya dia. Dia masa tu on the way nak gi Ipoh, kenduri sedara dia. Sepanjang perjalanan tu yang tak bestnya si Adib mabuk.... Muntah 3 kali... (Abis baju aku bau masam muntah)


Sampai di Cameron, menginap kat tempat yang sama dengan yang dulu- Villa Dahlia. Ok la apartmentnya sebab ade 3 bilik, hall & dapur. So kalau bawak family amatlah sesuai. (Actaully apartment ni Maybank punya) tu yang duk kat situ.


Petang tu tak gi mana just gi Pasar Malam kat Brinchang. Keluar awal so tak de susah nak cari parking. Aku tak banyak shopping pun. Takat bunga2 kering ni tak berapa minat. Cik Besah ngan K.Ti beli la. Cik Besah siap ajak aku beli tapi aku cakap tak nak la.

Hari kedua gi ke BOH Plantation. Nun jauh memanjat bukit. Adib muntah lagi. Dah le tak bawak baju spare. Last2 pakai baju Syahir. Walaupun besar, gasakla janji berbaju. Lagipun kat atas tu sejuk. Aku takde mood nak jalan pun sebab aku ni kan ke dah kena muntah. So badan rasa melekit2. Masa turun tu pun muntah lagi... Hai... Adib ni bukan boleh jalan jauh2 & bengkang bengkok. Aleeya jugak yang tahan. Maybe dia pening je. Bila pening si Aleeya tidur je. Maka dengan muntahnya si Adib, aku dah takde seluar nak pakai balik esoknya. K.Ti offer la pakai seluar dia... Ish... pompuan ni agak2 la kalau nak offer seluar dia tu. Dia saiz XL nak offer aku yg pakai saiz M ni. Tak sesuai langsung..... Last2 aku pakai je la seluar hasben aku. Nasib baik la muat.


Esoknya masa sebelum balik konon nak gi beli sayur kat KEA Farm tapi jalan punya la jem. Aku ingatkan kalau dah naik atas so boleh la turun ikut Simpang Pulai. Abang Zam plak, kalau jem2 ni dia malas nak ikut situ. Last2 patah balik. Gi beli bunga kat Straberry Park je. Aku tak beli pun... Cik Besah je beli 3 pokok bunga. Beli sayur pun kat Ringlet je... Tak best langsung. On the way balik Adib muntah lagi---3 kali. Last sekali bila dahn ak sampai rumah. Habis bermandikan muntah Adib hari tu.

Hari Selasa, aku dah apply cuti. Maklum la nak basuh kain....


No comments: