Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, August 12, 2008

Kancil Vs Saga

Dah hampir 5 tahun aku kahwin, this is the first time aku dengar hasben aku kata nak jual Kancil dia. Aku dah beberapa kali cakap pada dia suruh jual kereta tu sebab dah ade Wira. So just maintain satu kereta. Tapi hasben aku tak nak sebab dia sayang kereta tu. Katanya nak pakai sampai reput. Ha..Ha..Ha..


Ni la dia Turbo kesayangan My Hubby....aDE BERANI????







So one very morning, before i went off to work, dia cakap dia rasa nak jual kancil tu. Aku senyum je. Aku cakap la dari dulu lagi aku dah suruh. He is considering for the new Saga BLM tu. Aku ok je (sebab dapat kereta baru beb). Asalkan dapat jimat minyak dah ok dah. Al-maklum la Kancil tu kan ke Turbo punya. 3 hari sekali telan minyak Rm50 lak tu. Sesak dado den dibueknye.



SAGA BLM in consideration..........





Aku prefer Kaler Mountain Blue ni.....




Hasben aku mesti modified kereta ni.. Maybe camni kot????


Tapi sayang gak kat Kancil tu sebab selama ni kereta tu la yang berkhidmat selama aku keje kat Wangsa Maju nih... Dan sebabkan nak kawin ngan aku la suami aku tukar kereta dari Iswara ke Kancil (sebab instalment rendah, cepat sikit kumpul duit hantaran... He..he...) Anyway, dah sampai masanya kitaorg tukar kereta yang lebih sesuai & convenient especially dari segi fuel saving. Tapi maybe tak le tukar dalam masa terdekat ni. Maybe after raya @ early next year. Queue pun tgh panjang lagi. Maybe nak tunggu gak MPV keluaran proton in 2009. Insya-Allah.




WIRA SE kebanggaan aku... Even teringin nak pakai VIOS tapi belum mapu lagi so berangan je la macam bawak VIOS masa bawak WIRA ni... He..He....




Idamanku...............

No comments: