Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 29, 2008

Weekend yang tak syiok

Last weekend my hubby ajak kitaorg gi jenjalan lagi. This time I suggested pergi GIANT Batu Caves. The main reason is memandangkan one whole week hujan je waktu petang and Aleeya tak dapat main kat padang. Dalam GIANT tu kan ke ade indoor playground so Aleeya dapat la main2 kat situ. Sebelum pergi tu everything was OK. Aleeya n Adib pun OK je. Aleeya lagi la siap pesan mintak abah n mama belikan kasut tumit tinggi untuk dia. Nak kaler purple lak tu. (Dah pandai memilih dah anak dara aku tu rupenye....)



After Zohor kitaorg pun bertolak. Dari Batang Kali ambik masa 1/2 jam je to reach Batu Caves. My husband decided to drive Kancil je sebab dia dah basuh Wira tu. So dia malas nak kotorkan lagi kereta tu. Anyway, aku tak kisah. Kancil lagi senang nak selit2 in case kalau parking space tak de. Sampai je kat Giant, Aleeya pun start la buat drama. Aku ajak makan dulu dia tak nak. Selagi tak dapat kasut dia tu semua taknak. Sebab dia dah buat perangai (merajuk la konon), abah dia pun ajak shopping dulu mainan dia dalam GIANT. Nasib baik jumpa kasut dia tu.

Lepas shopping aku ajak la gi lunch (dari rumah tak makan lagi sebab planning nak makan kat luar). Semua tempat pun full so aku ajak hasben makan KFC jer. Tapi barisan kat KFC tu pun boleh tahan gak panjangnya. Dah macam tu En suami lak boleh kata tak nak la makan kat sini la, crowded la, tak suka la ramai org la...bla..bla..bla... Dalam hati aku masa tu, kalau tak nak crowded/ ramai org jangan la outing hari Ahad. Memang la ramai. Kalau tak nak ramai gi la hari kerja. Aku dah temper dah masa tu. Dalam hati aku ni mesti balik karang makan nasik mamak je... Fedapnyer......... Last2 aku keluar ke parking lot. Yang hasben aku dah hangin pastu bebel2 kata aku kepala batu. Amboi........ sedap tul dia mengata aku yek... Takpe...takpe.. Aku sabo je la (walaupun masa tu dah menitis air mata den!!!!!)


Keluar dari GIANT, hasben aku bawak ke Taman Sri Gombak. Ni tak lain nak gi McD la ni. Balik2 McD, balik2 McD, macam la takde tempat lain nak pergi. BOSAN.... Tapi nak buat caner perut aku dah berkeroncong, kepala aku dah pening sebab lapar, aku bedal je la. Masa order aku buat dek je. Lantak la situ. Aleeya lak suka la dapat main slide dalam tu. Memula duduk je terus nak gi main. Masa tu ade la 2-3 org budak cine tgh main. Tah camne tetiba ade salah sorg dari budak2 tu pukul lak si Aleeya. Nasib la si Aleeya ni tak nangis. Aku pun marah la budak tu apasal mau pukul org. Degil lak tu budak tu. Mak ayah dia plak buat dono je. Cilakak punya cine.

Lepas cine tu abis makan, diaorg blah. So slide tu Aleeya yg konker. Suka la dia. Sampai mama ngan abah ajak balik pun dia kata jap lagi. Before balik sempat la dia posing ngan patung McD tu. Tapi masa tangkap gambar tu dah tak berapa galak dah. Maklum le penat + mengantuk. Tak pe la Yaya, ko tak dapat main kat GIANT, kat McD pun jadi la. Nanti la mama bawak Yaya main kat tempat lain lak.

No comments: